DELAVNICA: KONFLIKTI, 20.6.2014
1. UVOD:
Preberemo zgodbo:
Miha in Metka sta bila par, ki sta živela vsak na svojem hribu v neki vasici. Nekega dne je zaradi velike količine dežja prišlo do poplav. Miha in Metka sta ostala vsak na svojem hribu in se zaradi vode, ki je ločevala hriba, ter podrtih mostov, nista mogla videti. To pa sta si oba močno želela. Metka je iskala načine, kako bi lahko rešila to težavo, Miha pa se za to ni kaj potrudil. Metka je zato prosila vaškega ribiča Tončka ali ji lahko posodi čoln, da bi prišla do svojega fanta, ki ga zelo pogreša. Tonček je v zameno zahteval veliko denarja ali pa skupaj preživeto noč, saj je bil v Metko že dolgo zaljubljen. Metka je nekaj časa premišljevala, odločitev pa je bila težka. Za nasvet, kaj naj stori, je vprašala prijatelja Andreja. Andrej je bil tudi Mihov prijatelj, zato se ni hotel vmešavati. Metki je rekel naj ravna, kakor se ji zdi prav. Ker Metka ni imela denarja, se je kljub svoji ljubezni do Miha, prepustila Tončku. Ta je držal svojo obljubo in ji dal čoln, Metka pa je vesela odšla k svojemu ljubemu. Bila sta zelo srečna, ko sta se videla. Nato pa je Miha Metko vprašal, kako ji je uspelo dobiti čoln od vaškega ribiča, ko pa vedno zahteva veliko denarja za takšne usluge. Metka je bila iskrena in mu je povedala celotno zgodbo. Miha se je zelo razjezil, Metko odrinil stran in ji rekel, naj odide in se ne vrača več. Ni ji oprostil njenega dejanja, kljub temu, da je to storila za to da bi se videla. Ko je izvedel, da je njegov prijatelj Andrej vedel za to situacijo in je ni preprečil, je zameril še njemu in ni želel poslušati njegovo stran zgodbe.
2. JEDRO:
Udeležencem razdelimo prazen list papirja in jim naročimo naj na list zapišejo lestvico – kdo se jim zdi najbolj moralen in kdo se jim zdi najmanj moralen – od 1 do 4 (vključiti morajo vse 4 osebe - Metka, Miha, Andrej, Tonček). Ta korak naredi vsak sam. Ko ima vsak izdelano svojo lestvico, jih združimo v dvojice. Vsaka dvojica predstavi svojo lestvico en drugemu, se malce pogovorita o tem in nato naredita skupno lestvico, za katero se oba člana dvojice strinjata. Za to bo potrebno že malce več časa. Ko ima vsaka dvojica svojo lestvico, jih združimo v skupine po štiri (če je udeležencev dovolj, v nasprotnem primeru se vsi združimo v eno skupino). Vsaka skupina ima spet isto nalogo. Spet sestavijo skupno lestvico, ki jo bodo predstavili ostalim skupinam. Od tu naprej delamo vsi skupaj v eni skupini in razpravljamo. Poskušamo priti do skupne lestvice. Medtem ko delajo po skupinah jim lahko malce pomagamo, jim namignemo, da morajo včasih malce popustiti, itd. V veliki skupini pa vodimo diskusijo, poskušamo doseči, da vsak pove svoje mnenje, pozorne smo na njihovo verbalno in neverbalno komunikacijo (morda lahko to potem uporabimo v diskusiji – npr. ali je kreganje dober način reševanja konfliktov, je to da se podrediš mnenju drugega ok?, itd)
Če nam ne uspe priti do skupne lestvice, ni panike
! Če vidimo, da nam nikakor ne bo uspelo priti do skupne lestvice, aktivnost ustavimo in začnemo diskusijo, da nam ne bo zmanjkalo časa. Pomembno je, da spoznajo, da včasih ne moremo priti do skupnega mnenja in da je pomembno, na kakšen način komuniciramo, kako rešujemo konflikte ter da mnenje drugega spoštujemo, četudi se z njim ne strinjamo. Ozavestijo na kakšen način sami komunicirajo in na kakšen način se soočajo s konflikti.
DISKUSIJA:
- Kako ste se dogovarjali v paru/v štiricah? Kako je potekalo odločanje? Je bilo odločanje težko ali lahko? Koliko časa ste potrebovali za oblikovanje skupnega seznama in zakaj?
- Ste upoštevali mnenja drugega?
- Ste trdno zagovarjali svoje stališče ali ste se hitro strinjali z mnenjem drugih?
- So se pojavila kakšna nestrinjanja, nesoglasja, konflikti? Kako ste jih razrešili?
- Kakšne načine reševanja konfliktov poznamo?
Na spodnji povezavi je dobro opisano, na kakšne načine lahko rešujemo konflikte (agresivna, asertivna, pasivna in manipulativna komunikacija). Če bo ostalo dovolj časa, jim lahko to tudi predstavimo:
http://www.fvv.uni-mb.si/dv2011/zbornik/socialno_psiholoski_vidiki_policijskega_dela/perse-naric-tibljas.pdf3. ZAKLJUČEK:
Za zaključek se lahko gremo igro:
Za en korak naprej naj stopi tisti, ki:
- mu je bila delavnica všeč
- mu delavnica ni bila všeč
- se je med delavnico počutil dobro
- se je med delavnico počutil slabo
- mu je bila delavnica zanimiva
- mu je bila delavnica dolgočasna
- je danes spoznal kaj novega
- danes ni spoznal nič novega
- …
(Naprej stopi tisti, ki se s trditvijo strinja, sicer stoji na svojem mestu). Med igro ali po igri lahko vsak pove še zakaj se je tako odločil. Lahko pa se namesto igre evalvacijo naredi v krogu in vsak pove kar želi
.
4. MATERIAL:
- moralna zgodba o Mihi in Metki (več kopij, da si bodo med delom po skupinah lahko še dodatno prebrali zgodbo, recimo vsaj 5 kopij)
- prazni listi
- pisala
Lp, Nina