Društvo Prestop

Društvo za penalno in postpenalno obravnavo
 
KazaloCalendarPomoč pogostih vprašanjIščiSeznam članovSkupine uporabnikovRegistriraj sePrijava

Share | 
 

 Delavnice 1, sklop 2013/2014

Poglej prejšnjo temo Poglej naslednjo temo Go down 
AvtorSporočilo
Kira Rupnik



Število prispevkov : 45
Join date : 31/10/2012

ObjavljaNaslov sporočila: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Ned Nov 03, 2013 9:16 pm

ZAVOD:  ZPKZ LJUBLJANA Povšetova

TEMA DELAVNIC: Življenje

NAMEN DELAVNIC:

- spoznavanje samega sebe
- soočanje s preteklostjo
- razmišljanje o svojem življenju
- pridobitev motivacije za življenje


POMEMBNO!:
Na vsaki delavnici povemo, kaj smo delali na prejšnji delavnici.
Ice breakerji najdemo in napišemo do 4.11.


1. DELAVNICA

DATUM, URA:

PRISOTNI:

POTNI STROŠKI:

POTEK DELAVNICE:

UVOD:
- povemo kdo smo
- ice breaker (Andreja)

Opis osebe
Udeleženci so v parih in se 5 minut pogovarjajo o svojih lastnostih, hobijih, najljubši hrani ipd. Nato se obrnejo s hrbti drug proti drugemu in se opišejo (po zunanjosti-kaj je oblečen, barva las, oči, barva oblačil ipd.) – da bodo to mogli narediti, prej ne vejo. Namen je spoznavanje udeležencev in odkriti pomen neverbalne komunikacije in spoznanje, kako smo pozorni samo na eno stvar (govorjenje).

JEDRO:
1. izoblikovanje idej po skupinah – predebatirajo kaj bi v sklopu delavnic delali
o vsaka skupina izbere čim več idej, rangira jih do 3 – samo prvo predstavi celotni skupini s pantomimo
o list vzamemo mi!


2. Risanje drevo življenja:
- Ena skupina riše korenine (preteklost), ena deblo (sedanjost), ena krošnjo (prihodnost).
- V posamezne dele pišemo asociacije glede na dela življenja.
- Nato dele zlepimo skupaj in skupaj dopolnimo asociacije.
- Skupaj preberemo + debata (če bo čas)

ZAKLJUČEK:
- razbremenilna igra CAR povezana z evalvacijo

MATERIAL:
- 3 plakati (A3)
- flomastri, barvice, kemiki, voščenke
- 3 liste (A4)

REFLEKSIJA:



2. DELAVNICA - otroštvo

DATUM, URA:10.1.2014

PRISOTNI:

POTNI STROŠKI:

POTEK DELAVNICE:

UVOD:
- povemo, kaj smo delali na prejšnji delavnici
- ice breaker (Tjaša K.)

»SEŠTEVEK PRSTOV«
Sodelujoči se razdelijo v skupine (število skupin in število članov v skupinah je odvisno od števila prisotnih), vodja te aktivnosti pa je pri tem izvzet. Slednji določi neko število, katero mora vsaka skupina pokazati s svojimi prsti tako, da je seštevek njihovih prstov enak določenemu številu. Pri tem pa sodelujoči ne smejo uporabljati besedne komunikacije. (Število ponovitev je odvisno od časovne razporeditve delavnice.)

V otroštvu je besedno izražanje relativno omejeno. In kako se sporazumevamo, vpliva tudi na to, kakšno vlogo imamo v skupinah, v družbi (kar ne velja samo za otroštvo, ampak tudi kasnejša življenjska obdobja). Pri tej igri se pokaže, kako sodelujoči komunicirajo na nebesedni ravni in kakšno vlogo prevzamejo, kadar svojih želj ne morejo izraziti besedno, npr. nekdo bo samo čakal, da mu nekdo drug pokaže koliko prstov mora pokazati, nekdo drug pa bo prvi pokazal določeno število prstov, katerim se bodo ostali morali prilagoditi.
Hkrati se v tej igri pokaže tudi upoštevanje (ali neupoštevanje) pravil (prepovedano je besedno sporazumevanje), kar je tudi velik del otroštva. Smile

JEDRO:
- »delovni list« (ima ga Urška) – moja najljubša knjiga, pravljica… - rdeča nit življenja!
- teorija o »rdeči niti življenja«
- debata o rdeči niti, drug drugemu pomagamo poiskati rdečo nit
- dogodek iz otroštva v povezavi z rdečo nitjo

DELOVNI LIST: SKRIPT/SCENARIJ/ŽIVLJENJSKI NAČRT
(cca 20 minut)

Za to vajo rabi vsak en list papirja in eno pisalo. Narekujemo kaj morajo napisati in vsak zase dopolniti:
1. PRAVLJICA IZ OTROŠTVA:
2. NAJLJUBŠA KNJIGA:
3. NAJLJUBŠI FILM:
4. ŽIVLJENJSKI MOTO:
5. ŽIVLJENJSKO SPOROČILO STARŠEV:
Iz tega vsak zase poskusi najti rdečo nit, nato se razdelimo v trojke in si pomagamo med sabo najti rdečo nit. Če je ne moremo najti, ni problema. Lahko si pomagamo, da vsak natančno razloži, zakaj je izbral ravno to knjigo (pravljico, film itd.), kaj ga v njej najbolj pritegne, po čem si jo je najbolj zapomnil.
Primer:
1. PRAVLJICA IZ OTROŠTVA: Žogica Nogica
2. NAJLJUBŠA KNJIGA: Bela masajka
3. NAJLJUBŠI FILM: Remeber me
4. ŽIVLJENJSKI MOTO: It s my life!
5. ŽIVLJENJSKO SPOROČILO STARŠEV: Bodi pošten! Hodi v cerkev! Bodi dobra do drugih            
            ljudi.

RDEČA NIT: Upornost
Kaj pravi teorija…
SKRIPT/SCENARIJ/ŽIVLJENJSKI NAČRT

Berne E.: »Skript je podzavestni življenjski načrt, izdelan v otroštvu ter okrepljen s strani staršev, uravnavan s strani zaporednih dogodkov, in ki doseže svoj vrhunec v izbrani alternativi.« Je torej splošna tendenca, ki se bo realizirala s ponavljanjem v najrazličnejših okoliščinah, z različnimi variacijami, ki se kot rdeča nit vleče do smrti. Nastane v zgodnjem otroštvu in je rezultat otrokove odločitve na zaznane zunanje pritiske.  Družina in njeni člani (oče, mati, otrok, sorojenci,…) so glavni nosilci vlog pri tem nastajanju.

Skriptne odločitve predstavljajo otrokovo najboljšo možno  (v tistem trenutku) strategijo preživetja in zadovoljitve potreb v svetu, ki se mu pogosto zdi sovražen in nevaren. Te odločitve so oblikovane na podlagi otrokovih emocij in testiranja realnosti in prenesene v odraslo obdobje kot skrpitna verovanja, ki so pogosto potlačena. V stresnih situacijah (tu in sedaj) oseba s skriptnimi verovanji reagira s ponavljanjem in preigravanjem predpisanih strategij iz otroštva. Ob njih namreč čuti varnost, ker vodijo k enakim, podobnim rezultatom, kar ji seveda služi še kot dodatna potrditev njenih verovanj (ta se zato še utrdijo in ojačajo).


- igre iz otroštva – vislice in geslo v povezavi z otroštvom

ZAKLJUČEK:
- imamo 2 balona (pozitivno, izboljšava) – vsak na balon napiše eno stvar

MATERIAL:
- 2 balona različne barve
- listi, kuliji
- alkoholni flomaster

REFLEKSIJA:


3. DELAVNICA - sedanjost

DATUM, URA: 24. 1. 2014

PRISOTNI:

POTNI STROŠKI:

POTEK DELAVNICE:

UVOD:
- povemo, kaj smo delali na prejšnji delavnici
- ice breaker (Tjaša L.)

Glede na to, da bomo na tej delavnici ugotavljali, kako vidimo sami sebe in kako nas vidijo drugi, sem mislila, da bi bil tudi ice breaker povezan z našimi lastnostmi (glede na to, da so lastnosti tudi del identitete).

Človeška tombola: Na več listov (toliko kot bo udeležencev) napišemo stvari, kot so: "Oseba, ki je največja", "Oseba, ki je najmanjša", "Oseba, ki ima otroke", "Oseba, ki je bila izven Evrope", "Oseba, ki ima več kot enega brata ali sestro", "Oseba, ki ima sorodnike, ki živijo v tujini", "Oseba, ki zna več kot en tuj jezik", "Levičar/ka", "Oseba, ki ima tatoo", "Oseba, ki prihaja iz vasi", "oseba, ki je nosila/nosi zobni aparat", "Oseba, ki se z jezikom lahko dotakne svojega nosu", "Oseba, ki rada poje pod tušem", "Vegetarijanec/vegetarijanka", "Oseba, ki v ustih nima plomb", "Oseba, ki rada gleda ogenj", "Oseba, ki še ni bila udeležena v pretepu", in podobno ... Vsak udeleženec delavnice (vključno z nami) dobi en list in mora na njem zbrati čimveč podpisov (če za nekoga nekaj velja, se zraven podpiše, lahko se podpiše tudi lastnik lista, pomembno: na vsak list se lahko vsak udeleženec podpiše največ enkrat). Podpise je treba zbrati čim hitreje. Tisti, ki prvi zbere podpise za vse našteto, zavpije "Tombola!" in zmaga. Če po določenem času (recimo 10 minut) nihče še nima vseh podpisov, igro prekinemo in zmaga tisti, ki ima največ podpisov.

Namen: da se malce spoznamo tudi iz vidika, kakšni smo danes in kakšni smo bili včasih. Človeška tombola se mi zdi fajn tudi zato, ker se je treba pri njej premikati (da ne bomo samo sedeli), ker se je treba pogovarjati in ker je treba biti hiter (da se malce ogrejemo).


JEDRO:
- list in vsak bi iz revije nalepil slike, kdo sem, kaj me predstavlja
- drug od drugega predstavljamo izdelan list (na sredino damo liste, vsak izžreba enega) – »kako nas vidijo drugi« mi povemo kaj je res in kaj ni res
- ŽIVLJENJSKA ČRTA- Maša objavi navodila

ZAKLJUČEK:

MATERIAL:
- listi s človeško tombolo
-listi,
- revije,
-svinčniki,
-selotejp

REFLEKSIJA:



4. DELAVNICA prihodnost

DATUM, URA: 7. 2. 2014

PRISOTNI:

POTNI STROŠKI:

POTEK DELAVNICE:

UVOD:
- povemo, kaj smo delali na prejšnji delavnici
- ice breaker (Nina)

Spomnila sem se igre, ki ji lako rečemo TAPKANJE ROK, gre pa tako: vsi skupaj sedimo za mizo. Roke položimo na mizo z dlanmi navzdol, in sicer tako, da ima vsak svojo levo roko speljano pod desno roko levega soseda, svojo desno roko pa nad levo roo desnega soseda. Nekdo začne in enkrat udari z dlanjo ob mizo. Nato v smeri urinega kazalca udari naslednja dlan. Če nekdo udari dvakrat, to pomeni, da se zamenja smer tapkanja (nasprotna smer urinega kazalca). Ko nekdo udari trikrat, to pomeni, da naslednjo dlan preskočimo, smer pa ostane ista.
Igro lahko s prihodnostjo povežemo na ta način, da tako igra kot prihodnost nista predvidljivi. Ne moremo zagotovo vedeti kaj se bo zgodilo vnaprej.

JEDRO:
- napišemo želje glede na različna področja (delo, družina, jaz, interesi, šport, zdravje, ostalo) - zraven pa tudi pod-cilje oziroma korake, kako lahko uresničimo želje
- izdelujemo lovilce želja (Lea) ali angelčke iz papirja (objavi Maša) ali origami (objavi Tjaša)

Linki:
http://www.bastel-elfe.de/modules.php?name=News&file=article&sid=1731
http://www.mojalbum.com/tehnike/lovilec-sanj-kot-ga-naredi-bojamoja/tako-koncano-za-namecek-sem-v-mrezo-vtaknila-se-tri-peresa-za-vas-delala/5119856#5119991
http://www.wikihow.com/Make-a-Dreamcatcher
http://www.youtube.com/watch?v=CVSXXeFF-Gw

Po njenem rabimo obroče, neko debelejšo vrvico (namesto usnja), vrvico drugačne barve, perlice, perje, škarje, ščipalko za vsakega ...

ZAKLJUČEK:
- evalvacija - ali vidijo smisel, kako bodo uporabili

MATERIAL:
- listi, različne barve
- flomastri, barvice, škarje, kuliji
- material za lovilce sanj

REFLEKSIJA:



Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
Tjaša



Število prispevkov : 64
Join date : 27/10/2012
Age : 23

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Ned Nov 03, 2013 9:47 pm

Ice breaker na drugo delavnico:
»SEŠTEVEK PRSTOV«
Sodelujoči se razdelijo v skupine (število skupin in število članov v skupinah je odvisno od števila prisotnih), vodja te aktivnosti pa je pri tem izvzet. Slednji določi neko število, katero mora vsaka skupina pokazati s svojimi prsti tako, da je seštevek njihovih prstov enak določenemu številu. Pri tem pa sodelujoči ne smejo uporabljati besedne komunikacije. (Število ponovitev je odvisno od časovne razporeditve delavnice.)

V otroštvu je besedno izražanje relativno omejeno. In kako se sporazumevamo, vpliva tudi na to, kakšno vlogo imamo v skupinah, v družbi (kar ne velja samo za otroštvo, ampak tudi kasnejša življenjska obdobja). Pri tej igri se pokaže, kako sodelujoči komunicirajo na nebesedni ravni in kakšno vlogo prevzamejo, kadar svojih želj ne morejo izraziti besedno, npr. nekdo bo samo čakal, da mu nekdo drug pokaže koliko prstov mora pokazati, nekdo drug pa bo prvi pokazal določeno število prstov, katerim se bodo ostali morali prilagoditi.
Hkrati se v tej igri pokaže tudi upoštevanje (ali neupoštevanje) pravil (prepovedano je besedno sporazumevanje), kar je tudi velik del otroštva. Smile 
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
andreja

avatar

Število prispevkov : 298
Join date : 09/10/2012
Age : 29

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Pon Nov 04, 2013 10:21 am

Živjo,

pošiljam ice breaker za prvo delavnico. Glede na to, da je prva je fajn, da se malo spoznamo, zato sem izbrala spodnjo vajo.

Opis osebe
Udeleženci so v parih in se 5 minut pogovarjajo o svojih lastnostih, hobijih, najljubši hrani ipd. Nato se obrnejo s hrbti drug proti drugemu in se opišejo (po zunanjosti-kaj je oblečen, barva las, oči, barva oblačil ipd.) – da bodo to mogli narediti, prej ne vejo. Namen je spoznavanje udeležencev in odkriti pomen neverbalne komunikacije in spoznanje, kako smo pozorni samo na eno stvar (govorjenje).

Lp,
Andreja
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
tajsification



Število prispevkov : 22
Join date : 27/10/2013

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Pon Nov 04, 2013 8:06 pm

Živjo!

Še jaz pošiljam ice breaker - za 3. delavnico (Sedanjost). Glede na to, da bomo na tej delavnici ugotavljali, kako vidimo sami sebe in kako nas vidijo drugi, sem mislila, da bi bil tudi ice breaker povezan z našimi lastnostmi (glede na to, da so lastnosti tudi del identitete).

Človeška tombola: Na več listov (toliko kot bo udeležencev) napišemo stvari, kot so: "Oseba, ki je največja", "Oseba, ki je najmanjša", "Oseba, ki ima otroke", "Oseba, ki je bila izven Evrope", "Oseba, ki ima več kot enega brata ali sestro", "Oseba, ki ima sorodnike, ki živijo v tujini", "Oseba, ki zna več kot en tuj jezik", "Levičar/ka", "Oseba, ki ima tatoo", "Oseba, ki prihaja iz vasi", "oseba, ki je nosila/nosi zobni aparat", "Oseba, ki se z jezikom lahko dotakne svojega nosu", "Oseba, ki rada poje pod tušem", "Vegetarijanec/vegetarijanka", "Oseba, ki v ustih nima plomb", "Oseba, ki rada gleda ogenj", "Oseba, ki še ni bila udeležena v pretepu", in podobno ... Vsak udeleženec delavnice (vključno z nami) dobi en list in mora na njem zbrati čimveč podpisov (če za nekoga nekaj velja, se zraven podpiše, lahko se podpiše tudi lastnik lista, pomembno: na vsak list se lahko vsak udeleženec podpiše največ enkrat). Podpise je treba zbrati čim hitreje. Tisti, ki prvi zbere podpise za vse našteto, zavpije "Tombola!" in zmaga. Če po določenem času (recimo 10 minut) nihče še nima vseh podpisov, igro prekinemo in zmaga tisti, ki ima največ podpisov.

Namen: da se malce spoznamo tudi iz vidika, kakšni smo danes in kakšni smo bili včasih. Človeška tombola se mi zdi fajn tudi zato, ker se je treba pri njej premikati (da ne bomo samo sedeli), ker se je treba pogovarjati in ker je treba biti hiter (da se malce ogrejemo).
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
tajsification



Število prispevkov : 22
Join date : 27/10/2013

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Tor Nov 05, 2013 5:24 pm

Živjo! Samo posredujem, kar mi je poslala Lea. Pogledala je glede Lovilca sanj/želja, ampak ker še nima dostopa do tega dela foruma, me je prosila, da objavim tisto, kar je našla.

Linki:
http://www.bastel-elfe.de/modules.php?name=News&file=article&sid=1731
http://www.mojalbum.com/tehnike/lovilec-sanj-kot-ga-naredi-bojamoja/tako-koncano-za-namecek-sem-v-mrezo-vtaknila-se-tri-peresa-za-vas-delala/5119856#5119991
http://www.wikihow.com/Make-a-Dreamcatcher
http://www.youtube.com/watch?v=CVSXXeFF-Gw

Po njenem rabimo obroče, neko debelejšo vrvico (namesto usnja), vrvico drugačne barve, perlice, perje, škarje, ščipalko za vsakega ...

Tjaša L. Smile
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
nina.inanna@gmail.com



Število prispevkov : 31
Join date : 11/12/2012
Age : 26

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Tor Nov 05, 2013 9:22 pm

Živjo! Se opravičujem, ker sem zamudila rok za oddajo ledolomilca.. :/

Spomnila sem se igre, ki ji lako rečemo TAPKANJE ROK, gre pa tako: vsi skupaj sedimo za mizo. Roke položimo na mizo z dlanmi navzdol, in sicer tako, da ima vsak svojo levo roko speljano pod desno roko levega soseda, svojo desno roko pa nad levo roo desnega soseda. Nekdo začne in enkrat udari z dlanjo ob mizo. Nato v smeri urinega kazalca udari naslednja dlan. Če nekdo udari dvakrat, to pomeni, da se zamenja smer tapkanja (nasprotna smer urinega kazalca). Ko nekdo udari trikrat, to pomeni, da naslednjo dlan preskočimo, smer pa ostane ista.

Igro lahko s prihodnostjo povežemo na ta način, da tako igra kot prihodnost nista predvidljivi. Ne moremo zagotovo vedeti kaj se bo zgodilo vnaprej.

Lepo bodite Wink
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
andreja

avatar

Število prispevkov : 298
Join date : 09/10/2012
Age : 29

ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   Pon Dec 02, 2013 11:19 am

Hvala za vse ideje! Na prvem sestanku jih pregledamo in vključimo v načrt delavnic.

Lp,
Andreja
Nazaj na vrh Go down
Poglej uporabnikov profil
Sponsored content




ObjavljaNaslov sporočila: Re: Delavnice 1, sklop 2013/2014   

Nazaj na vrh Go down
 
Delavnice 1, sklop 2013/2014
Poglej prejšnjo temo Poglej naslednjo temo Nazaj na vrh 
Stran 1 od 1

Permissions in this forum:Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Društvo Prestop :: Prostovoljci :: Leto 2013/2014-
Pojdi na: